Sinopsis Dua Takdir Cinta (Astro)

Dua Takdir Cinta (Astro)

Slot Tiara Astro Prima kembali dengan drama terbaru yg akan mula bersiaran pada 7 Januari 2020 bagi mengantikan drama Suri Katriana. Dua Takdir Cinta mempunyai 65 episod dan dibarisi barisan pelakon mantap seperi Fasha Sandha, Azar Azmi, Zamarul Hisham, Faizal Hussein dan ramai lagi.

Dua Takdir Cinta mengisahkan kehidupan dua beradik iaitu Marina dan Sabrina yg dijaga oleh makcik mereka dan terjadi satu peristiwa yg menyebabkan mereka terpisah hampir 20 tahun. kini Mariana dan Sabrina mempunyai kehidupan sendiri.

Mariana sudah berkahwin dengan Mustapha dan mereka mempunyai dua anak lelaki iaitu Iskandar dan Mikael. Mustapha pula mempunyai syarikat pengangkutan sendiri yg semakin stabil dan maju, kini kedua-dua anaknya turut membantu Mustapha dalam perniagaan keluarga. selepas melihat perniagaan suaminya kukuh dan anak-anaknya telah besar, Mariana merasakan sudah tiba masanya dia fokus mencari adiknya yg telah terpisah lama.

namun rancangan Mariana menjadi kucar kacir apabila Mustapha diperas ugut oleh gangster kawasan yg meminta duit pelindungan. satu hal lagi yg Mariana tidak tahu ialah Mustapha dalam diam telah berkahwin lagi.

Sabrina bekerja sebagai orang gaji di rumah Tuan Ismail dan dia mahu berhenti kerja kerana mahu menumpukan perhatian pada studio tariannya yg baru dibuka tetapi Tuan Ismail tidak mengizinkannnya. Ismail mempunyai dua orang anak dan sedih apabila memikirkan anaknya cuma mahukan hartanya. Ismail membuat keputusan untuk berkahwin dengan Sabrina sebagai cara untuk mengajar anak-anaknya yg pentingkan diri sendiri.

selepas berkahwin, Sabrina terpaksa mengadap anak Ismail yg tidak pernah suka dengan dirinya yg pernah bekerja sebagai orang gaji di rumah mereka. lagi memburukkan keadaan apabila Rizal, bekas kekasihnya mengugut Sabrina supaya bercerai dengan Tuan Ismail.

drama ni ada dua cerita iaitu kisah Mariana dan juga kisah Sabrina. antara dua ini, kisah Sabrina dan Tuan Ismail lagi menarik perhatian aku kerana lakonan Azar Azmi memang best dan watak dia dalama drama ni jenis yg sempoi dan kalut sikit. setakat nak mengadap dua anak tiri dia memang bukan masalah besar. lagi satu Sabrina berkahwin dengan Tuan Ismail bukan sebab harta tapi nak menjaga Tuan Ismail. Mariana pula semakin banyak masalah yg timbul dalam keluarganya apabila dia memulakan misi untuk mencari adiknya. berjayakah Mariana menjejaki Sabrina?

9 comments: