Review Novel | Chan Rak Ter... Aku Cinta Kamu by Sara Aisha


Novel : Chan Rak Ter... Aku Cinta Kamu
Penulis : Sara Aisha
Helaian : 606
Penerbit : Karya Seni
Terbitan : Februari 2013


Percutian Dian Damia ke Thailand untuk mencari idea bagi menyiapkan novel terbarunya dan menbawa kepada perkenalan antara Dian dan Karn Klaharn. tanpa disangka percutian yg dianggap biasa berubah apabila dia menjadi mangsa culik disebabkan Karn. terselamat daripada insiden tersebut, Dian mengalami trauma sehingga hilang ingatan. dalam dunia Dian cuma ada Karn menyebabkan Karn membuat keputusan untuk membawa Dian pulang ke Pak Chong dan menjaga Dian.

ada juga beberapa konflik yg terjadi sebab mereka tak dapat tangkap dalang yg merancang penculikan tersebut dan walaupun sudah selamat tapi hidup Karn dan Dian masih lagi dalam bahaya. kat sini boleh nampak Karn sangat protective untuk pastikan Dian tidak lagi terjebak dalam bahaya. Dian pula yg trauma selepas kejadian tersebut bangkit untuk jadi lebih kuat.

watak Krissada sebagai orang ketiga agak menarik sebab tak tahu character sebenar dia tapi boleh agak ada something wrong dengan mamat ni. watak Sakda pula sebagai penculik memang sangat misteri, dari awal tertanya juga siapa Sakda ni dan penulis pun sembunyi identiti Sakda dengan baik sekali sebab tak sangka rupa-rupanya Sakda ni musuh dalam selimut. 

baca novel Chan Rak Ter ni macam tengok lakorn, dari awal perkenalan antara Dian dan Karn sangat sweet dan kelakar sampai la babak perang mulut dan juga konflik yg berlaku bagi aku memang best dan layan je since aku pun jenis suka drama thai so this one buat aku rasa nak tengok lakorn pula..hihi.

8 comments:

  1. wah bestnya. buku tahun 2013ada jual lagi tak sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sure la, kalau ada pun susah juga nak cari sekarang. try cari preloved novel.

      Delete
  2. kira fall in love kat Thailand hehe..

    ReplyDelete
  3. sawadekappp.. hehe.. terbaek :)

    ReplyDelete
  4. Suka novel ini.. memang novel yang ohsem..

    ReplyDelete
  5. Ni pun sama :( nak jugak beli dan baca. Mesti fefeeling thai bila baca tajuk dia hehe. belum baca lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila dah suka tengok drama thai memang tak boleh elak nak fefeeling thai tu..haha

      Delete