Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

Leh Ratree ditayangkan pada 2015, remake daripada Leh Ratree (2004) dan kedua-dua versi ni sangat popular di Thailand. drama ni ada 12 episode agak pendek dari lakorn lain yg aku tengok dan Leh Ratree juga ada ditayangkan di Astro, not sure channel mane tapi untuk streaming boleh search kat ondramanice.com.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

Sake (Sean Jindachote) businessman yg berjaya dan menguruskan perniagaan milik keluarganya, Empire shopping mall. Sake juga bahagia bersama isterinya, Idsala walaupun mereka tidak mempunyai anak selepas Idsala keguguran. ibu sake pula sering mendesak pasangan ini untuk mendapatkan anak dengan mendapatkan rawatan moden.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

Kate pelajar kolej dan menjadi model sambilan. kehidupannya sangat bahagia bersama keluarganya dan juga mempunyai boyfriend bernama Pu. Kate dan Pu telah berkawan sejak kecil lagi dan mereka merancang untuk berkahwin.

Kate dan Sake pertama kali berjumpa bila Kate menjadi model untuk Empire dan berlaku pertengkaran antara mereka.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

kehidupan mereka berubah bila kebenaran mula terbongkar. Ibu Sake dan adiknya, Pakinee mula syak bila Idsala sering mengelak daripada mendapatkan rawatan dan rahsia Idsala terbongkar, cerita dia keguguran tidak berlaku kerana Idsala tidak boleh mengandung. Sake yg mendapat tahu penipuan isterinya berasa kecewa dan membuat keputusan untuk bercerai.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

ayah Kate telah lama bekerja dengan syarikat Sake dan selama ini ayah dia telah songlap duit syarikat kerana ketagih berjudi. Sake yg masih kecewa dengan isterinya dan pada masa yg marah bila dapat tahu siapa yg pecah amanah. Sake mencari ayah Kate (of course bapak dia dah lari awal lagi) dan Kate pula tidak dapat menerima hakikat ayah dia pecah amanah.

bila Sake jumpa ayah Kate, ayah dia membuat tawaran kepada Sake untuk menerima Kate sebagai baby carrier untuk anak Sake. Sake yg mendengar tawaran itu rasa ayah Kate dah gila nak jual anak sendiri.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

walaupun awalnya keluarga Sake tidak bersetuju dengan idea itu tapi disebabkan Idsala sering menganggu Sake, ibu Sake menerima tawaran itu untuk mengelak Idsala membuat kacau dan juga untuk mendapat zuriat keluarganya. Kate pula terpaksa bersetuju kerana tidak mahu ayahnya meringkuk dalam penjara.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

walaupun jalan cerita drama ni nampak macam complicated tapi sebenarnya tak, aku suka lakorn ni maybe my favourite lakorn selepas Tarm Ruk Keun Jai. drama ni tak terlalu banyak konflik ataupun watak yg annoying dan juga no misunderstanding yg melampau macam lakorn yg lain.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

pada awal drama ni, aku ingatkan mak dan adik Sake jenis orang kaya yg berlagak macam drama thai yg lain plus apa yg mereka buat kat isteri Sake tu. kemudian baru nampak yg mereka sangat ambil berat dengan Sake dan tak suka bila orang pergunakan Sake macam Idsala. Ibu dan adik Sake pun sebenarnya tak kisah kalau Sake betul-betul jatuh cinta dengan Kate, walaupun muka nampak kerek gitu.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

dan boyfriend Kate pula, Pu dah tentu frust tak boleh terima Kate kena jadi isteri Sake sebab hutang ayah dia, banyak kali juga dia buat kacau dan merayu pada Kate. Pakinee sebelum tu lagi dah kenal Pu dan ada perasaan pada Pu so dia pun tak sanggup tengok Pu merana dan selalu sedarkan supaya terima hakikat Kate dah jadi isteri orang. so progress antara second couple ni sangat menarik.

Review Lakorn: Leh Ratree (2015)

aku tak pernah tengok versi yg asal sebab ada yg cakap lagi best tapi bagi aku yg ni favourite lakorn. suka tengok Kate dan Sean walaupun pada first episode muka serius je memanjang tapi bila dia dah mula jatuh cinta dengan Kate, sweet dan comel je.

4 comments:

  1. menarik juga citer ni. salam kenal sis

    ReplyDelete
  2. Ha'ah tengok gambar Kate ni geram je sebab comel. Boleh nampak character dia ayu girl next door gittew

    ReplyDelete
    Replies
    1. watak kate ni mmg ayu dan talkative sgt sampai hero dia pun rasa annoying sbb tak larat nak dgr dia membebel..haha

      Delete