Let's Go, Jets


Movie : Let's Go, Jets
Country : Japan
Release : 11 March 2017
Duration : 2 hours
Cast : Suzu Hirose, Ayami Nakajo, Hirona Yamazaki, Yuki Amami, Mackenyu


Let's Go Jets mengisahkan Hikari pelajar sekolah tinggi yg join pasukan sorak untuk impress kawan dia yg dia minat. first meeting, cikgu cheer dance bagitahu yg aim pasukan ni adalah untuk pergi ke amerika. Hikari rasa benda tu sangat mustahil lagipun dia takde bakat dalam cheerleeding.

dalam club ini, Hikari mula kenal dengan kawan baru yg ada kelebihan dan kekurangan masing-masing dan mula jadi rapat dengan mereka terutamanya Ayano yg sangat berbakat dalam cheerleeding. for me, aku suka pelakon yg pegang watak Hikari ni sebab dia comel bila senyum dan selalu bagi semangat pada team member dia bila memasing tengah down.


banyak juga konflik terjadi dalam pasukan ini dan perjalanan mereka untuk mencapai impian pergi ke Amerika. filem ini sebenarnya ditulis berdasarkan kisah benar kejayaan pasukan cheer dance Jepun iaitu pasukan JETS dari Fukui High School yg memenangi cheer dance championship di Amerika pada tahun 2009.

nak cakap filem ini something yg fresh tak juga tapi storyline dia still interesting. aku suka tengok progress dorang yg dari kosong sampai la boleh bentuk satu pasukan dan ramai yg perlekehkan team mereka tapi masing-masing cuba positif untuk capai impian mereka. at the end tu, aku pun menangis sekali bila tengok kejayaan mereka.

5 comments: