Yorozu Uranaidokoro Onmyoya e Yokoso


Title : Yorozu Uranaidokoro Onmyoya e Yokoso / 
The Fortune Telling Shop, Omyouya
Director : Masato Hijikita
Writer : Tsutomu Kuroiwa
Episodes : 11
Cast : Nishikido Ryo, Kana Kuraishina, Yuri Chinen


Drama ni mengisahkan Abe Shoumei yg pergi ke sebuah bandar untuk buka kedai fortune telling. penduduk kat situ tak senang dengan kehadiran Abe lebih-lebih lagi dia pernah bekerja sebagai host di bar so mereka takut dia akan bawa pengaruh tak baik. Abe ni pula jenis tak kisah dengan gosip penduduk kat situ pasal dia dan relax je.


Shota pelajar sekolah tinggi, dia ada problem dalam pelajaran dan suka tidur dalam kelas. mak dia stress la lepas jumpa cikgu dia dan pergi tilik nasib lepas nampak kedai Abe. Shota ni actually smart dia tahu yg Abe menipu tapi secara tak sengaja dia rosakkan barang kat kedai Shota. disebabkan takde duit bayar ganti rugi dia terpaksa kerja sebagai pembantu Abe.


Abe tak ada kebolehan menilik tapi keluarga dia sebenarnya kaya dan famous dalam fortune telling cuma bakat tu tak sampai dekat dia. Abe juga someone yg genius, sejak kecil lagi dia banyak membaca buku pasal fortune telling tapi dia guna knowledge dia tu untuk amik hati perempuan sebab tu kebanyakkan pelanggan dia wanita.

selain itu, Abe datang ke bandar ni pun ada tujuan tertentu dan dari awal lagi dia dah tahu yg Shota ni ada kuasa sebab tu dia amik Shota bekerja dengan dia. Shota ni sebenarnya ada connection dengan Abe dan kena la tengok untuk tahu kisah sebenar..hehe


Michiko pula guru kelas Shota, dia tak suka dengan Abe dan juga Shota yg kerja di situ. dia selalu pantau bila Shota bekerja sebab takut Abe bawa pengaruh tak baik kat Shota. Michiko juga tak percaya pasal fortune telling dan benda yg tak boleh diselesaikan dengan sains.


drama ni bukan the latest one, aku pun dah lama tengok drama ni but still enjoy tengok balik this one. setiap episode sangat fun dan impress me especially si Abe ni suka tengok dia yg relaks je dan last sekali dia yg selesaikan semua problem, bila semua orang dah terharu rupanya dia buat pasal duit dan Shota ni pun comel je. Omyouya ni antara drama Ryo yg aku suka. Highly Recommend!

3 comments:

  1. Sha pun baru nak start tengok drama jepun dan china.. Rupanya ada je banyak drama menarik dari dua negara ini.. hehehe

    ReplyDelete