Berjaya Buka Akaun Adsense


Selamat Hari Raya..

sekarang ni memang dalam mood raya alih-alih dah nak masuk ahad, malasnya nak masuk kerja. nak tambah cuti lagi seminggu boleh tak..hehe

so good news for me untuk 1 syawal bukan setakat sambut raya tapi juga bila dapat email bagitahu akaun adsense aku dah dilulus. alhamdulillah ada rezeki untuk buat side income sikit dengan blogging.

sebenar dah lama juga ada niat nak apply adsense atau nuffnang ni tapi bila masuk bab ni aku tak reti, baca pasal benda ni memang sampai ke sudah tak paham. ditambahkan pula trafik blog aku tak meriah sangat dan tuan dia sendiri tak rajin nak naikkan pageviews so niat nak buat side income selalu tertangguh dan jadi angan-angan kosong sahaja.


at last, aku  try apply juga adsense, aku tak ingat aku apply ni sebelum ramadhan atau dah masuk ramadhan lebih kurang sebulan juga la tunggu ingatkan lambat lagi nak approve tapi syukur sangat time raya dapat email yg bagitahu akaun adsense aku dah diluluskan.

tapi problem..

bila buka adsense aku asyik nampak warning ni je. aku dah pening sebenarnya. aku dah copy code dalam html, dah enable ads.txt file dalam monetization tapi masih lagi ada benda ni. kalau korang tahu macam mana nak fix this issues please bagitau sat sesungguhnya aku dah give up nak solve problem ni. sekarang aku just nak tunggu earning ni naik, kalau tak naik juga tak tahu la wei, pening nak pikir.

akhir kata, di bulan yg bulan yg mulia ni Tiara Sapphire nak mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.. kalau ada tulisan di blog ni mengguris perasaan anda minta maaf zahir & batin ye 😉

12 comments:

  1. samalah sy pun ada masalah earning at risk.. belum settle lgi.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ok kiranya bukan saya je la tak boleh nak settle problem ni..

      Delete
  2. samalah sy pun ada masalah earning at risk.. belum settle lgi.. huhu

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. rezeki tuh.. Nak tolong, akak pun tak ada adsenses.. harapnya ada lah yang teror boleh bantu Tiara nanti.. done klik your ads..

    ReplyDelete
  4. Dh lama ada adsense ni tpi sendu, pageview pun sendu sesangat 😁😁, harapnya pasni ada lah rezeki

    ReplyDelete
  5. tahniah dh berjaya buka akaun adsense

    ReplyDelete
  6. Tahniah! :) Selamat hari raya. Samalah ada alert msg tu jgak. Dh try buat semua tp masih xhilang benda tu.

    ReplyDelete
  7. Tahniah! Fiza pun ada warning tu. Dah buat apa yang patut. Tapi still muncul. 😂😂😂

    ReplyDelete
  8. Congratulations, Tiara! I've the same problem as well. Tak tahu juga nak fix macam mana.

    ReplyDelete
  9. tahniah dah berjaya dapat buka adsense. warning tu pun saya punya baru muncul. harap tak kacau earning la kan btw selamat hari raya

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah. tahniah tiara~ :D

    ReplyDelete
  11. tahniah :)
    aida pun ada akaun adsense ni.
    so far, ciput jer la.
    blog suam2 kuku kan :)

    ReplyDelete