Review Lakorn: Morrasoom Sawaat (2015)

Review Lakorn: Morrasoom Sawaat (2015)

Title : Morrasoom Sawat
English Title : Love Debt
Release Date : 17 December 2015
Episod : 16
Cast : Weir Sukollawat, Preaw Tussaneeya, Big Nathaschai, Hana Lewis, Ninew Kanyarat

Morrasoom Sawaat mengisahkan Kwang (Preaw Tasaneeya) yang baik hati dan suka menolong orang membesar dalam keluarga kaya tapi sering berdepan banyak masalah dalam keluarga. 

Kwang sangat rapat dengan kakaknya, Wor dalam masa yang sama dia menerima kehadiran adik tirinya yang lain tapi Wor ni tak suka dengan ibu tiri mereka so selalulah kakak dia bergaduh dengan ibu tiri  dan benci dengan adik tirinya.

Manakala Phu (Weir Sukkolawat) mempunyai business dalam bidang construction tapi ada khabar mengatakan dia ketua mafia. the truth is memang dia bekas mafia sebab bapa dia dulu king besar. kiranya dia nak cuci tangan dari dunia mafia ni tapi masalahnya pengikut bapanya masih setia dengan dia dan nyawanya juga turut terancam sebab ada orang berdendam dengan bapanya dulu.

Review Lakorn: Morrasoom Sawaat (2015)

Pertemuan mereka bermula bila Kwang mengutip derma untuk membantu owner Thai Art Gallery, waktu tu Phu ingat Kwang nak scam dia.

tapi dia tetap bagi juga sumbangan pada Kwang then untuk membalas jasa Phu yang beri derma dengan jumlah yang banyak, Kwang hadiahkan sebuah lukisan dan surat penghargaan. dari detik inilah Phu jatuh hati dengan Kwang.

Review Lakorn: Morrasoom Sawaat (2015)

Kehidupan Kwang berubah apabila ayahnya muflis dan menghilangkan diri manakala kakaknya pula sambung belajar di luar negara. Kwang yang jaga adik-adiknya yang lain, dalam masa yang sama Phu juga membantu meringankan beban Kwang.

tapi hubungan mereka tidak bertahan lama bila ada orang jahat yang nak pisahkan dan terjadilah salah faham yang menyebabkan mereka berpisah.

Jalan cerita makin menarik bila Phu dan Kwang bertemu semula lima tahun kemudian. Phu sebenarnya masih marah tapi bila dia tahu cerita sebenar barulah dia menyesal dengan perbuatannya kepada Kwang dahulu. Dalam diam Phu cuba membantu kehidupan Kwang yang sangat susah dan membaiki semula hubungan mereka.

Review Lakorn: Morrasoom Sawaat (2015)

dalam Lah Ruk Sut Kob Fah, watak Weir seorang yang gentlemen memang cair habislah layan drama tu tapi dalam Morrasoom Sawaat, dia bawa watak bad boy memang kontra habis. walaupun gap umur antara Phu dan Kwang agak jauh tapi aku suka tengok chemistry antara mereka dua ni comel kot dan seriusly suka sangat couple ni.

dari segi jalan cerita pula ok la sebab pelakon drama ni memang best tapi banyak sangat konflik dan benda yang annoying, so malas nak panjangkan entry ni. normal la drama thai terlalu banyak konflik dan kadang rasa macam bosan juga pusing pi pusing mai kot tu juga. at the end happy ending.

3 comments:

  1. alahai.. macam bestnyaa.. Nurul pun kaki drama jugak >.<"

    ReplyDelete
  2. Dah lama tak tengok drama thailand ni .
    Jemput ke story CCL
    http://cikcappuccinolatte.blogspot.com/2017/08/rezeki-top-commentor-blogger-shikin.html

    ReplyDelete
  3. Macam menarik sinopsis tu.. lama tak tengok cita thailand...

    ReplyDelete