Novel | Wishlist

(PNM e-Reader)

Novel : Wishlist
Penulis : Syamnuriezmil
Helaian : 659
Penerbit : Penulisan 2U
Terbitan : Mei 2018

Wishlish Safa Auliya adalah untuk berkahwin dengan kawan baiknya, Umar Wajdi tapi semua tu tak sempat dilaksanakan apabila Umar meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya. Novel Wishlish mengenai perjalanan Safa Auliya untuk tunaikan lima senarai wishlist yg ditinggalkan oleh Umar Wajdi.

Safa Auliya dan Umar Wajdi susah berkawan baik selama sepuluh tahun, masing-masing pun saling suka tapi tak berani nak luahkan perasaan tersebut sehinggalah selepas 10 tahun Umar sudah bersedia untuk melamar Safa tapi mungkin sudah tertulis tiada jodoh antara mereka.

Safa berjanji pada diri sendiri, dia akan laksanakan misi wishlisht apabila berjumpa lelaki yg muka seiras Umar Wajdi dan muncullah Zahier Adam, dari situ Safa minta pertolongan Zahier untuk jalankan misi tersebut bersamanya.

overall, kisahnya agak menarik tentang wishlish Safa, wishlist Umar tapi untuk 600+ aku rasa  novel ni macam terlalu panjang dan meleret. selain itu, perwatakan heroin pula macam pernah jumpa dalam novel penulis sebelum ni yg jenis kalut dan confius dengan perasaan sendiri so agak bosan juga bila dihidangkan dengan watak yg sama oleh penulis.

2 comments:

  1. Panajng betul list menunggu untuk baca novel ini.. kikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang panjang bila dapat turn time xde mood nak baca tapi kena juga baca sebab berkurun pula nak tunggu..hehe

      Delete