Novel | Sudi Jadi Isteri Saya?

(PNM e-Reader)

Novel : Sudi Jadi Isteri Saya?
Penulis : Maya Adira
Helaian : 704
Penerbit : GedeBook
Terbitan : Januari 2015

Novel ini mengisahkan Irfad yg telah menyelamatkan Aflah yg cuba untuk bunuh diri setelah melihat sendiri kecurangan tunang dan kawan baiknya. untuk menenangkan fikiran, Aflah bekerja di inap desa milik Irfad. sepanjang kehadiran Aflah di situ, Irfad yg pernah kecewa sedikit terubat dengan kehadiran Aflah di situ dan gemar mengusik gadis itu.

Untuk permulaan, novel ni sangat menghiburkan dengan perangai Irfad, ayat yg keluar dari mulut dia boleh tahan sengal juga mamat ni tapi makin lama baca novel ni makin aku annoyed giler dengan perangai Irfad. makin baca makin tak suka dengan perangai hero yg tak reti nak ambil serius asyik dengan loyar buruk dia je, bila datang angin puting beliung dia si Aflah yg jadi mangsa. kalau aku jadi Aflah dah lama aku blah daripada makan hati duduk situ.

persamaan antara Aflah dan Irfad ialah keduanya pernah dikecewakan dengan insan yg mereka sayang, yg bezanya Aflah cuba belajar untuk move on dan mulakan hidup baru tapi Irfad still lagi terkenang cinta lama, apa yg ada dekat Nadya tu tak tahu lah. bila Nadya datang balik senang sangat dia nak terima. kembalinya Nadya ada agenda sendiri.

overall, aku suka gaya bahasa penulis Maya Adira walaupun pertama kali baca karya dia, aku ada plan nak baca novel lain daripada penulis ni tapi bila mengingatkan betapa annoying hero dia, cancel lah. baca buku ni pun aku rasa macam nak hempuk si Irfad ni.

2 comments:

  1. Macam best je jalan ceritanya...nak kena beli ni novel ni nanti..

    ReplyDelete
  2. terasa betapa annoyingnya hero tu bila tiara cakap nak hempuk.. hehehe

    ReplyDelete