Review Novel | Seseorang Untuk Aku oleh Rehan Makhtar

Review Novel | Seseorang Untuk Aku oleh Rehan Makhtar

Novel : Seseorang Untuk Aku
Penulis : Rehan Makhtar
Helaian : 620
Penerbit : Karya Seni
Terbitan : Jun 2015

Seseorang Untuk Aku mengisahkan Lailatul yang sanggup berkorban demi menyara adiknya, Liza selepas orang tua mereka meninggal dunia. Hidup Lailatul memang dugaan, selepas adiknya berkahwin dengan Zarul, Laila pula ditangkap basah dengan Qadr.

Demi menjaga maruah Laila, Qadr mengajak Laila berkahwin padahal waktu tu Qadr dah terjatuh hati dengan perwatakan Laila. selepas berkahwin, hidupnya sekali lagi diuji apabila Qadr yang berkerja jauh demi tugas pada negara dan ada konflik dengan ibu mertua.

Review Novel | Seseorang Untuk Aku oleh Rehan Makhtar

kemain hybe novel ni gara-gara hari merdeka aritu sebab hero dia berkerja dalam air force tapi jalan cerita dia bukan pasal tentera pun, tapi memang aku admit Qadr punya aura ni sangat kuat, rasanya ini hero Rehan Makhtar yang aku paling suka dan cair habis..haha

watak Qadr bukan perfect sangat sebab di awal cerita nampak dia agak playful dan tak sedia nak komited dalam relationship dengan busy kerja lagi tapi lepas berkahwin dengan Lailatul, boleh nampak dia sangat matang nak selesaikan masalah rumah tangganya dan suka juga cara dia handle masalah antara Lai dan emaknya.

Lailatul pula sangat tabah dengan ujian yang datang dalam hidupnya cuma tak best bila dia tak nak open cerita masalah dia pada Qadr. part ni agak dragging, kesian dengan Qadr sebab terpaksa bersabar melayan kerenah isterinya. so overall, cair dengan abang Qadr..haha

2 comments:

  1. Sekarang Misaki dah tak baca novel. Selalu ahri-hari baca manga, manhua, manhua. Ada light novel tapi tak ada mood O.O from the synopsis, ermmm takpelah, terima kasih ahahahhaa XD

    ReplyDelete
  2. ada dah dekat rak tuuu, tinggal nak baca je hehe

    ReplyDelete