Sinopsis Drama Cinta Di Langit Cardiff (TV2)

Sinopsis Drama Cinta Di Langit Cardiff (TV2)

Drama : Cinta Di Langit Cardiff
Produksi : Pena Kreatif Sdn Bhd
Pengarah : Rahila Ali
Penulis Skrip : Amy Aini, Wira Hijau, Nostrezz Team
Siaran : TV2
Tayangan : 4 Julai 2017
Episod : 13
Pelakon : Amyra Rosli, Amar Baharin, Hafeez Mikail, Marisa Yasmin, Shakila Khoriri, Zack Idris, Aman Shah, Zarina Zainuddin, Hafreez Adam, Sherry Merlis, Laila Nasir


Sinopsis Drama Cinta Di Langit Cardiff

Mengisahkan Tasha (Amyra Rosli) yang bakal melangsungkan pernikahannya dengan kekasihnya, Imran (Hafeez Mikail) dilanda pelbagai konflik apabila status Nordin sebagai bapanya dipertikaikan dan terbongkar kebenaran yang Tasha adalah anak angkat.

Imran tegas mahu mengahwini Tasha namun Imran telah diperangkap oleh Talia (Shakila Khoriri) yang mana Talia menuduh Imran telah memperkosanya di sebuah hotel dan hal ini membuatkan Imran terpaksa mengahwini Talia.

Kekecewaan ini membuatkan Tasha membawa diri ke Cardiff untuk mencari ibu kandungnya berbekalkan alamat yang diberi oleh pemandu peribadi bapanya. 

Pelbagai cabaran yang dihadapi oleh Tasha semasa mencari ibunya di sana. Tasha bertemu dengan Ashraf (Amar Baharin) yang membantunya ketika menjadi mangsa ragut dan kemudian turut membantunya mencari ibu kandungnya. Perkenalan Tasha dengan Ashraf turut mengubah Tasha untuk belajar agama dan mendekatkan diri dengan Allah. 

No comments:

Post a Comment