Sinopsis Cinta Bersemi di Wadi Safiyyah (TV3)

Cinta Bersemi di Wadi Safiyyah (TV3)

Drama : Cinta Bersemi Di Wadi Safiyyah
Produksi : Zeel Production
Pengarah : Shuhaimi Zulkefli
Siaran : TV3
Tayangan : 2024
Masa : Isnin-Jumaat | 7.00 Malam
Episod : 28
Pelakon : Rita Nadira, Aniq Suhair, Aidit Noh, Zamarul Hisham, Mas Anizan, Ezzany Nizarif, Azza Elite, Serene Claire, Nafiez Zaidi, Lydiawati, Zulkifli Ismail, Iman Aneesa, Natasha Azizan, Ikhram Juhari, Mosen Nadzli, Putri Dellyna

Sinopsis Drama Cinta Bersemi di Wadi Safiyyah 

Slot Akasia TV3 bakal membawakan sebuah drama bersiri Cinta Bersemi Di Wadi Saffiyah diadaptasi dari novel Aku Cinta Dia karya Sharifah Abu Salem yang diterbitkan pada tahun 2009.

Mengisahkan Dania lakonan Rita Nadira, seorang gadis bandar yang suka berpeleseran sehingga mengandung anak luar nikah. Datuk Safuan (Zamarul Hisham) yang merupakan bapa Dania mahu Dani mengugurkan kadungan tersebut namun Datin Kay tidak mahu menanggung dosa lalu menghantar anaknya ke tempat perlindungan gadis-gadis yang mempunyai masalah sosial iaitu Pusat Perlindungan Wadi Saffiyah.

Sepanjang tinggal di Wadi Saffiyah, Dania mula berubah dan insaf dengan dosa yang dilakukannya sebelum ini. Dalam diam, Dania terjatuh hati pada Ustaz Iqbal (Aniq Suhair), salah seorang tenaga pengajar di situ. Namun Dania sedar dirinya tidak layak untuk berpasangan dengan Iqbal. 

Suatu hari, Dania menerima hadiah satu mp3 player dan senaskah al-quran kecil daripada Iqbal. Adakah Iqbal mempunyai perasaan yang sama pada Dania?

No comments:

Post a Comment