Death Note: New Generation


Death Note: New Generation ini merupakan siri pengenalan untuk watak utama yg akan muncul dalam filem terbaru Death Note iaitu Death Note: Light Up the New World. dalam miniseries New Generation ini juga dipecahkan kepada tiga episode yg mana akan fokus pada tiga watak utama.

Episode 1: Mishima's Chapter : Rebith


Tsukuru Mishima dipilih untuk menyertai pasukan penyiasatan Death Note. Sebelum menyertai pasukan ini Mishima tidak tahu langsung mengenai death note. selepas mengkaji tentang death note, dia begitu obsess dengan death note sehingga digelar Death Note otaku oleh rakan sekerjanya. Rebirth juga  merujuk kepada Kira's return.

Episode 2: Ryuzaki's Chapter : Dying Wish


Episode ini pula fokus kepada watak Ryuzaki seorang penyiasat terkenal. Ryuzaki juga merupakan successor kepada L.

Episode 3: Shien's Chapter : Fanataticism


Yuki Shien ialah cyber-terrorist.  dalam episode ini lebih fokus kepada shien dan trauma yg dihadapinya dan kenapa dia mahu menjadi seperti Kira.



Death Note New Generation merupakan sequel kepada filem Death Note 2: The Last Name (2006). New Generation adalah miniseries yg diterbitkan untuk memudahkan penonton lebih faham dengan plot cerita dalam Death Note: Light Up The New World.

Filem Death Note:
  1. Death Note (2006)
  2. Death Note 2: The Last Name (2006)
  3. Death Note L: Change the World (2008)
  4. Death Note: New Generation (2016)
  5. Death Note: Light Up the New World (2016)
filem Death Note ini sebenarnya diadaptasi dari manga Death Note yg diterbitkan pada 2003 hingga 2005. Manga yg ditulis oleh Tsugumi Ohba dan Takeshi Obata ini mendapat sambutan yg hebat dari peminatnya sehingga diterbitkan dalam versi anime, video game, live action filem dan drama.

3 comments:

  1. nice sharing..dah lama tak follow cerita ni. kena cari link nak tengok semua ni. :)

    ReplyDelete
  2. Besttt cerita ini! Najihah peminat tegar death note hahaha. Done tengok yang terbaru!. Cerita dia lain daripada yang lain. @Tiara Sapphire dah tengok ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah..baru je habiskan filem dia yg latest..hihi

      Delete