Gomen ne Seishun!


Title : Gomen ne Seishun! / Sorry Youth!
Episodes : 10
Running Time : 45 minutes
Cast : Nishikido Ryo, Mitsushima Hikari, Nagayama Kento, 


Gomen Ne Seishun kisah mengenai dua buah sekolah iaitu sekolah perempuan Catholic High School (Sanjou) dan sekolah lelaki Buddhist High School (Tonkou) yg terletak bersebelahan tetapi saling bermusuhan. pihak sekolah mahu mengabungkan kedua buah sekolah ini disebabkan isu kewangan tetapi baik guru mahupun pelajar ini masing-masing tidak setuju dengan idea itu.

sebenarnya hubungan antara dua buah sekolah ini dulunya sangat baik tetapi bertukar keruh apabila berlaku kebakaran kecil di Sanjou pada 14 tahun yg lalu. walaupun tidak diketahui perbuatan siapa, Sanjo menuduh pelajar Tonkou yg menyebabkan kebakaran tersebut.


penyebab kebakaran itu ialah this guy, Hara Heisuke. Heisuke seorang guru bahasa di Tonkou dan dia dulu juga pelajar di situ. Heisuke mahu melihat kedua buah sekolah ini bergabung dan memulihkan semula hubungan keruh antara dua buah sekolah bagi menebus semula kesalahan dia yg lampau.

atas idea Heisuke, pihak sekolah setuju untuk ambil satu kelas dari Sanjo dan Tonkou untuk digabungkan dan benda ini macam projek exprimen la kalau berjaya mereka setuju untuk gabungkan kedua buah sekolah ini. Heisuke ditugaskan untuk jaga kelas gabungan di Sanjo.


Hachiya Risa pula guru di Sanjo dan ditugaskan untuk jaga kelas gabungan di Tonkou. Hachiya sensei salah satu favourite aku dalam drama ni, personaliti dia sangat tough dan bukan senang nak bertikam lidah dengan di a sebab tu pelajar kat situ takut dengan dia.


permulaannya memang bukan mudah, semuanya sangat messy dan pelajar perempuan ni juga buat perangai tanda protes mereka dan bukan senang bagi Heisuke nak control pelajar perempuan di kelas dia.

tapi lama kelamaan mereka mula terbuka untuk terima antara satu sama lain. pelajar ni juga mula bekerjasama untuk menyelesaikan masalah bersama, yg bestnya bila dah rapat muncul pula cinta monyet antara mereka.


Heisuka masih lagi rasa bersalah dengan peristiwa yg berlaku 14 tahun yg lalu. Heisuke ada juga nak cerita hal yg sebenar tapi tiap kali dia nak buka mulut mesti ada yg menganggu. walaupun masa silam tak berapa bagus tapi Hei-chan sensei ni seorang guru yg baik kalau tidak takde la pelajar dia semua sayang kat dia.


aku suka love line antara Heisuke dengan Hachiya sensei, selalunya dalam jdrama dorang selalu buat watak utama dia nampak macam bercinta tapi ending dia kita pula yg nak kena pikir but this one i really love it, progress antara mereka dua comel kot, paling suka scene confession Hachiya sensei, epik betul.


walaupun dah banyak drama high school yg aku tengok tapi still rasa storyline drama ni fresh dan entertaining. Gomen ne Seishun selain kisah pasal kehidupan pelajar sekolah drama ni turut memaparkan masalah orang dewasa yg berada di sekeliling Heisuke. beban Heisuke bukan sahaja nak selesaikan masalah budak-budak ni tapi juga kena pikir masalah dia dengan bestfriend dia dan juga aniki dia yg tetiba buat perangai.

kesimpulannya, Gomen ne Seishun is a light comedy drama that very fun and entertaining to watch dan banyak benda yg boleh belajar dari drama ni likes life lesson daripada Hei-chan sensei.

1 comment: