Review Novel | I’m Not a Monster by Sara Aisha


Novel : I'm Not a Monster
Penulis : Sara Aisha
Helaian : 662
Penerbit : Penulisan2U
Terbitan : Julai 2018


I'm Not A Monster mengisarkan tentang konflik yg berlaku dalam geng kongsi gelap yg bertapak di Macau. dari bab pertama pun, pembaca dibawa masuk terus ke dalam dunia kongsi gelap. first baca agak pening juga dengan kisah pasal geng kongsi gelap dan juga konflik yg berlaku.

Ishikawa Ryu bagi aku sangat interesting, dah nama pun geng kongsi gelap jangan nak expert hero dia bad boy yg acah-acah jahat tapi sebenarnya memang ganas dan agak kejam tapi still ada aura tarikan sendiri. watak Maya sangat misteri tetiba muncul dalam hidup Ryu tapi yg menariknya watak Maya ni yg banyak bawa perubahan pada jalan cerita dan juga character Ryu.

bagi aku, jalan cerita I'm Not A Monster lebih complicated, penuh aksi dan sangat mendebarkan. kalau dari segi storyline dan aksi, aku pilih I'm Not A Monster sebab rasa sangat real babak fighting tapi kalau nak layan more romantic lagi prefer Arjuna Kaede dan Nailah (Salju Kyoto) sebab kisah Ryu dan Maya ni penuh liku dan konflik so kadang tu rasa lelah juga nak tahu pengakhiran kisah mereka.

7 comments:

  1. Ingatkan novel inggeris tadi. hehe

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum. Tahniah kerana anda terpilih sebagai salah seorang pemenang GA yang Abam Kie anjurkan tempohari. Untuk maklumat lanjut dan cara untuk menuntut hadiah, sila layari pautan di bawah ini. Terima kasih.

    https://www.zukidin.com/2018/08/keputusan-guess-my-weight-giveaway.html

    ReplyDelete
  3. Menarik jalan cerita tu. Kak ana suka juga cerita macam ni.

    ReplyDelete
  4. Ala.. tak beli lagi novel nie.. masih dalam waiting list..

    ReplyDelete
  5. wahhhh bagusnya penulis ni buat homework sebelum buat novel. boleh cari nanti

    ReplyDelete
  6. Ramai kata best. Tapi ika tak berkesempatan lagi nak beli dan baca. Harap dpt la baca.

    ReplyDelete