Marathon Korean Movies


Hai..sempena hari kemerdekaan, Astro dengan murah hatinya bagi buka free semua channel tapi aku tak sure berapa hari Astro channel free ni. bila dapat free channel sekali sekala tengok tv memang tak ingat dunia lagi-lagi channel Astro kat rumah aku tinggal yg basic je, bosan kot sebabnya family aku hampir nak terminate Astro iyelah harga makin naik tapi saluran asyik repeat benda yg sama je mahu tak nyampah tapi last sekali tak jadi terminate so potong pakej lama tinggal yg basic channel.

honestly aku ni jenis slow sikit bab nak tengok movie walapun movie cuma dua jam kalau nak compare drama yg berpuluh episode, nak tengok wayang lagi tak rajin sebab takde geng sekarang dan nak download movie pun tak rajin, kalau site untuk drama aku tahu la kat mana nak tengok dan download tapi kalau site movie memang dah tak amik tau sekarang.

so hujung minggu lepas bila dapat free channel aku marathon filem korea kat TvN Movie, banyak juga movie yg best dan latest tapi ini yg sempat aku tengok dan menarik perhatian sebabnya tertarik dengan pelakon dia..hihi

1. Battleship Island


2. Along With The Gods : The Two World


3. Train to Busan


4. A Company Man


5. Part Time Spy


antara semua movie ni, aku pernah tengok Train to Busan, kononnya nak layan sekali lagi tapi tak mampu tengok muka hodoh zombie lagi dan Part Time Spy pun tak sempat nak tengok habis, nak tunggu ulangan tak tahu bila pula. padahal hari-hari ada movie yg sama je kat channel tu tapi timing selalu tak kena untuk aku tengok, kalau decoder Astro kat rumah ni jenis yg boleh record dah lama aku record semua movie yg aku plan nak tengok..hihi

9 comments:

  1. Wah, banyak juga movies best tengah tayang dekat TVN Movies eh. Masa saya balik Malaysia hari tu, hari hari buka channel TVN Movies. Sampai orang lain dekat rumah tu naik menyampah sebab hari hari buka channel yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. conquer habis tu..haha
      itulah tetiba banyak movies best tengah tayang maybe untuk special day kot.

      Delete
  2. pernah tengok battleship island dengan tarin to busan je.. yang lain tak pernah tengok..

    ReplyDelete
  3. bestnya ada astro dekat rumah boleh layan semua movie. 1-3 je pernah tengok yang lagi dua tak tahu sangat hihi

    ReplyDelete
  4. Fav ika 2 &3. Tgk banyak kali pun tak apa. hee

    ReplyDelete
  5. train to busan aje aida da tgk.
    yg lain tu lom.
    tvn ni aida tak pernah klik. tq for sharing.
    kini ku tahu. dan esok pasti ku klik.

    ReplyDelete
  6. Battleship Island n Train to Busan ja ada tengok ...
    Part Time Spy ada baca review , mcm best juga.

    ReplyDelete
  7. berapa mggu dah x marathon ni. hehe

    ReplyDelete
  8. Yang train to busan tu memang best.. Cuma part zombie tu je tak larat nak tengok.. Boleh gugur jantung.. hahaha.. Battleship tu tak mampu nak tengok.. Tapi yang part time spy tu macam menarik je.. Along With The Gods : The Two World dgn A Company Man tu memang best..

    ReplyDelete