Novel | Parcel

(PNM e-Reader)

Novel : Parcel
Penulis : Simon Malik
Helaian : 310
Penerbit : Buku Fixi
Terbitan : September 2017

REVIEW

Parcel kisah sepasang suami isteri, Faisal dan Anis yg selalu berjauhan kerana kerja Faisal yg memerlukan dia bertugas di tengah lautan. suatu hari, Faisal diamanah untuk menghantar satu bungkusan oleh boss-nya, yg menjadi persoalan siapa penerima Parcel tersebut. 

kewujudan Parcel itu juga menghuru-harakan hidup Faisal bila tanpa sedarvdia telah masuk dalam dunia gelap dan menjadi target sindiket tertentu dan hubungan Faisal dan Anis juga turut menerima tempias.

baca babak awal buku ni agak stress juga dan mungkin aku yg slow sangat nak ikut rentak penulis di permulaan cerita yg penuh dengan teka-teki dan plot yg tetiba bertukar tanpa sempat nak hadam apa yg sebenarnya terjadi. bila lepas fasa ni baru bacaan aku jadi laju sikit sebab curious sangat dengan banyak benda yg terjadi dan juga watak-watak lain yg muncul.

secara keseluruhannya memang sangat menarik walaupun ada lagi persoalan yg masih buat aku tertanya-tanya dan ada perasaan tak puas hati di situ.


SIPNOSIS

Sebagai tukang pasang talian internet di lautan, Faisal selalu berjauhan dengan isterinya Anis. Satu hari, dia ditugaskan untuk menghantar parcel ke pelantar Stella Fortuna. Itu bukan tugas biasa, dan parcel itu harus dijaga seperti nyawanya.

Malangnya, pelantar itu diserang Laguna Pirates, kumpulan lanun yang berbahaya dan ganas. Tujuan mereka: merampas parcel itu atas arahan Descartes.

Laguna Pirates kemudian mahukan parcel itu, membuatkan Faisal dan Syaza, seorang lagi mangsa culik, tersepit di antara pertelagahan kuasa Laguna-Descartes.

Bukan sembarangan barang yang terisi di dalam parcel itu. Salah tangan yang menerima, pasti hancur dunia!

8 comments:

  1. wowww parcel diselubungi misteri gituw kann hehehe

    ReplyDelete
  2. alaamak...takut nak bukak parcel lepas ni...kekeke

    ReplyDelete
  3. Alaaaaa Tiara dah baca dah Parcel hehe. Nak baca jugak la. tpi kena beli dlu hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. buku fixi ni saya banyak baca di PNM je ika..hihi

      Delete
  4. Replies
    1. bukan seram la, cerita dia lebih kepada mister dan thriler juga kot..hihi

      Delete
  5. Baca dah.. memang menariklah cara olahan dia..

    ReplyDelete