Novel | Rindu Itu Cinta


Novel : Rindu Itu Cinta
Penulis : Rose Harissa
Helaian : 469
Penerbit : Kaki Novel
Terbitan : April 2017


Pertama kali terpandang Nisa, Al-Hadi dah jatuh cinta pada Nisa. bila dikatakan dia seorang playboy Al sanggup berubah jadi buaya Betawi yg setia. nak dapatkan Nisa bukan senang juga, buat seribu plan pun tak menjadi disebabkan perangai Nisa yg terlalu jual mahal dan keras hati.

Nisa juga ada cerita dan rahsia sendiri yg sukar nak kongsi dengan orang lain. pengalaman lepas buat dia serik nak terima mana-mana lelaki. sikap Al yg tak mudah putus asa menyebabkan tembok yg dibina Nisa mula goyah dan paling buat Nisa bila Al boleh terima dia seadanya.

Rindu Itu Cinta ada jalan cerita yg menarik dan watak lain pun sangat sporting dan supportive so sedikit sebanyak memang rasa santai je baca novel. cuma tak berkenan dengan watak Azry si hangsuang tu, gangguan yg dia buat kat Nisa tu memang sangat melampau so aku tak berapa berkenan bila senang-senang je dia boleh dimaafkan.

tapi pengakhiran Rindu Itu Cinta sebenarnya penulis nak mengajar kita tentang erti sebuah kemaafan.

Post a Comment

4 Comments

  1. macam best..lama tak baca novel cintan cintun ni...hehe

    ReplyDelete
  2. terbaek.. rasa muda pulak kalau baca buku ni. hehe

    ReplyDelete
  3. Bila ada watak kita tak suka.. maknanya penulis berjaya hidupkan watak tu..

    ReplyDelete