Review Drama: Jibril (VIU)

Review Drama: Jibril (VIU)

Title : Jibril
Episodes : 10
Duration : 60 minutes
Cast : Aeril Zafrel, Tony Eusoff, Sangeeta, Lisa Surihani, Fezrul Khan, Nadia Aqilah, Amar Ashraff

SINOPSIS

Mengisahkan seorang peguambela, Jibril Azym yang memiliki kepintaran luar biasa, ketampanan dan kelebihan melakukan kesimpulan. Terdapat juga kisah lampau yang menunjukkan bagaimana Jibril memilki sifat luar biasa tersebut. Urutan peristiwa membawa kepada beberapa kes kematian dan pembunuhan. Jibril dipanggil untuk membela seorang daripada suspek dan maka bermulalah pendedahan mengenai pertubuhan rahsia, Zerkala yang melakukan keganasan dan pemburuan terhadap ketuanya yang licik menyembunyikan diri. Jibril dibantu oleh pembantunya yang juga seorang peguam iaitu Jackie

aku ada tertengok promo drama ni beberapa kali di tv tapi tak sempat la nak tengok di tv. memula ingatkan Jibril drama detektif jenayah pembunuhan, ok tak skop drama ni lebih luas sebenarnua iaitu mengenai misteri pembunuhan, kerjaya penguam, terrorist dan juga AI (Artificial Intellingence). 

kiranya banyak isu dan banyak juga benda nak paham walaupun tak berapa nak paham sebenarnya..hihi ditambah pula dengan pacing drama ni yg agak slow agak struggle juga aku nak habiskan so i wish kat VIU ni ada speed button supaya boleh tengok dengan laju sikit. overall, bagi aku not bad la dan ending menarik juga ada plot twist pada watak Jibril ni.

nak puji juga la bila ada production yg nak buat drama genre macam ni dan cuba bawa kelainan dalam drama melayu.

6 comments:

  1. semalam ada tengok kejap hahaha tak kena jiwa pulak, kita suka drama sweet sweet kahkah

    ReplyDelete
  2. Best cerita ini.. Akak stop separuh jalan.. Nanti nak sambung balik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. best tu memang best juga tapi slow sikit la drama ni..hihi

      Delete
    2. ha.. part slow tu setuju.. kikiki..

      Delete
  3. mcm tak berapa minat drama camni. hehe. blm tgk lagi. hehe

    ReplyDelete