PKP Sambung, Mental Breakdown & Maraton Movie.


Bila Perdana Menteri umum PKP disambung lagi, dah boleh agak benda ni tapi itulah bila dah berkurung lama sangat dekat rumah, tahap kesihatan mental pun dah makin menurun.

aku jenis yg homeperson so bila kena duduk dekat rumah sebenarnya bukan masalah besar sangat bagi aku. tapi bila masuk minggu ketiga dan keempat, aku dah start mental breakdown. silap sikit mulalah nak stress menangis bagai. kena muhasabah diri balik dan buat benda yg positif.

Reading Slump

Sepanjang PKP ni, aku merancang nak habiskan buku yg terperam di rak. kononnya la tapi sepanjang tiga minggu tu ada la dalam dua buku yg berjaya dihabiskan. itu pun macam paksa diri untuk habiskan sebab mood ke laut. ini pun satu benda yg buat aku stress juga.

Maraton Movie

aku ni kaki drama, drama berpuluh-puluh episode small matter je untuk aku habiskan tapi tak tahu kenapa movie macam berat sikit nak tengok padahal dua jam pun. bila tengah mental breakdown tu aku tengah malas nak cari drama baru. so kesimpulannya maraton sahaja movie yg berlambak dalam list tapi tak pernah tengok tu. 

Comment Spam

lately, banyak pula comment spam di blog aku, pasal duit la pasal pinjaman la. gigih orang tu paste komen berlambak kemain dan jadi kerja pula nak memadam benda ni satu-satu. so nak tak nak terpaksa aku ubah setting comment moderation untuk sementara waktu.


Done Membebel.

time PKP ni teringin nak minum my favourite Teh Ais. 
tak sama buat sendiri dengan di kedai, sangat jauh rasanya 😢

16 comments:

  1. betul ! kitayang dah sedia homebody ni pun terasa seksanya tah macam mana pulak mereka yang kaki jalan ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. maybe dalam kepala dah set tak boleh keluar, dia punya level stress lain macam betul..huhu.

      Delete
  2. banyak citer yg belum tgk akan hbis tgk..hahaha

    ReplyDelete
  3. Wah, pasti banyak sekali buku dalam rak tu, hehe..

    Selama dirumah aja, saya juga seringnya maraton movie, terutama filem horor, hihi..

    ReplyDelete
  4. it really is stressful but I'm sure we'll be able to go through this together.

    ReplyDelete
  5. Sebab komen spam tu lah tukar stting komen kat blog.. Bila datang musim dia spam, memang sebanyak-banyaknya.. Kadang stress juga..
    Take care tau Tiara.. Take your time.. membaca tu memang kadang ada masanya kita stuck.. Cuba baca buku yang nipis or komik.. Maybe dari situ akan datang balik mood membaca..
    Kak sha tengah drama slump.. hehehe.. tu yang layan filem pula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah..rasa kena stop dulu supaya mood tu datang balik.
      thank you kak sha 😊

      Delete
  6. I'm a homebody so I definitely love being at home. Tapi stress juga sebab ramai sangat orang dekat rumah ni. Hahaha

    ReplyDelete
  7. tea ais tu tempting sangat. Saya suka PKP tak perlu keluar rumah, setakat ini masih oklah mental. cuma penat bila baru duduk depan pc, dah nak masak. haha

    ReplyDelete
  8. Takpelah asalkan Kita berjaya hapuskan rantaian covid.. tapi... Mama pun craving teh mamak huuu

    ReplyDelete
  9. sy pula dah biasa stay kat rumah.. cuma bila terlalu terperap je pun rasa penat juga.. nak juga rasa angin luar huhu .. semoga semuanya berakhir ~

    ReplyDelete
  10. sama la kita nak minum teh ais tarik berbuih macam tu aihhh cepat lah habis pkp

    ReplyDelete