Sinopsis Hadiah Dari Tuhan (TV3)

Hadiah Dari Tuhan (TV3)

Drama : Hadiah Dari Tuhan
Produksi : Country & Universal Sdn Bhd
Pengarah : Fairuz Loy
Penulis Skrip : PGRs Team, Janjira
Slot : Lestary TV3
Mula Tayangan : 30 Disember 2020
Episode : 13
Masa : Rabu-Sabtu | 9.00 Malam
Pelakon : Syafi Tee, Riena Diana, Sophia Barakbah,  Puteri Rafasya, Amy Mastura, Dynas Mokhtar, Fezrul Khan

Sinopsis Drama Hadiah Dari Tuhan

mengisahkan tiga remaja dari latar belakang dan taraf kehidupan berbeza berdepan suka duka dalam kehidupan mereka ketika Malaysia diancam dengan penularan wabak covid19.

Qul Fattah (Syafi Tee) dari kelurga B40 yg bekerja di kedai runcit selepas spm juga menjadi runner menghantar barang. dalam masa yg sama Qul menjadi ketua keluarga menjaga neneknya yg sakit dan juga adiknya Fatin (Puteri Rafasya) yg masih bersekolah rendah.

Ika (Riena Diana) pula dari keluarga M40 yg mencuba nasib mencari kerja sementara menunggu tawaran kemasukan ke universiti. Ika risau dengan ibunya, Jannah (Amy Mastura) yg bekerja sebagai jururawat bila membaca dan mendengar berita tentang corona virus yg merebak di Wuhan dan telah terdapat kes pertama di Malaysia.

Manakala Bella (Sophia Barakbah) pula bernasib baik  datang dari keluarga T20, cuma perlu fikir bagaimana nak berhibur dengan rakan-rakannya. Bella tinggal dengan ibunya dan ayahnya kini berada di Itali. Bella rimas apabila menerima kujungan mengejut dari datuk dan neneknya.

Hadiah Dari Tuhan juga memaparkan realiti kehidupan bagaimana petugas barisan hadapan berdepan dengan pandemik Covid19 dalam memastikan warga masyarakat. selamat dan bebas dari dijangkiti. selain daripada tiga watak utama ini menjalani kehidupan ketika mengharungi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

4 comments:

  1. thank you sebab sharing links :)

    ReplyDelete
  2. Cerita yang bagus kena dengan situasi pandemik sekarang. Pelakon pun best best.

    ReplyDelete
  3. Ada tertengok 1st episod kalau tak silap.. menariklah juga.. Tambah bila ada Amy Mastura..

    ReplyDelete