Review Novel | Ngeri by Gina Yap Lai Yoong

Review Novel | Ngeri by Gina Yap Lai Yoong
(PNM e-Reader)

Novel : Ngeri
Penulis : Gina Yap Lai Yoong
Muka Surat : 231
Penerbit : Buku Fixi
Terbitan : September 2011


SIPNOSIS

Joanne, Samuel dan Rehan tiga sekawan mahasiswa filem yang bercita-cita besar untuk maju sehingga ke Hollywood. Kegilaan mereka: menghasilkan skrip-skrip yang menampilkan pembunuhan sadis.

Skrip-skrip mereka selalunya ditolak oleh profesor, yang merasakan ceritanya tak berasaskan logik. Namun, segalanya berubah menjadi menggerunkan apabila berlaku siri pembunuhan sebenar yang mirip skrip-skrip mereka.

Trio itu saling mencurigai. Apabila pembunuhan semakin mendekati persekitaran universiti, keadaan bertukar cemas. Adakah pembunuh NGERI itu sememangnya salah seorang dari mereka?


REVIEW

sebelum baca novel ni, aku fikir banyak kali juga nak baca sebab aku tak suka tengok cover dia yg penuh dengan warna merah tu tapi aku ignore benda tu dan try baca novel ni.

apa yg boleh cakap novel ni tak ngeri sangat tapi bila part bunuh tu seriusly memang mimpi ngeri yg aku tak nak imagine. dari awal lagi dah boleh teka siapa pembunuh dia tapi ada plot twist yg menarik dan ending dia tergantung. pastu aku pi godek-godek pasal novel ni rupanya ada kesinambungan lagi dari kisah ni.

5 comments:

  1. dah baca dah novel ni! Tapi dah lupa dah ending dia hahaha

    ReplyDelete
  2. Cover buku ni menyeramkan lah. Huhu. Tapi bila baca sinopsis dan review menarik pula. Siqah suka cerita thriller, action, dan mystery. hihi

    ReplyDelete
  3. menarik.. blm pernah baca lagi novel ni..

    ReplyDelete
  4. Ngeri part bunuh tu je.. yang lain-lain cam okay lah.. kan..

    ReplyDelete