Review Novel | Pemusnah Hati by Siti Khadijah


Novel : Pemusnah Hati
Penulis : Siti Khadijah
Muka Surat : 762
Penerbit : Karya Seni
Terbitan : April 2017


SIPNOSIS

"Ada ke dalam dunia ni orang yang kena culik, boleh jatuh suka pada penculik? Mengarut, kan? Aku dah mula sukakan kau, Qartal." -AISY RAISYA.

"Jangan pernah berharap yang aku ni baik. Kau tak kenal siapa aku yang sebenarnya. Nanti kau akan menyesal! Kita berdua tak boleh jadi kawan ataupun musuh. Lepas keluar dari hutan ni, kau ikut haluan kau dan aku, ikut haluan aku. Anggap saja kita tak pernah berjumpa!" - QARTAL.

"Kalau awak perlukan teman untuk ketawa, saya ada. Kalau awak perlukan telinga untuk ceritakan masalah, saya ada. Kalau awak perlukan orang untuk hilangkan kesedihan awak, saya ada! Tak perlulah awak cari orang lain!" - UMAR FARUQ.


REVIEW

bagi aku permulaan novel ni memang best dan sangat saspen bila Aisy kena culik dan terbongkar identiti sebenar bapa Aisy dan muncul Qartal yg cuba melindungi Aisy. tang ni memang curious sangat dengan watak Qartal.

bila masuk part pertengahan aku dah start geram. tak tahu geram dengan Aisy yg keras kepala dan suka bertindak melulu or geram dengan Umar yg tak nak berterus terang. kadang stress juga bila pantang leka sikit ada je orang jahat yg cuba nak culik Aisy, time ni aku asyik tertanya why polis dalam novel ni tak main peranan.. hmmm.

7 comments:

  1. wahhhh kita ni macam ada chemistry la ehhh hahaha. sebab saya tengah baca novel ni sekarang. baru beli haritu. dah baca sampai separuh tapi kena hold dulu sbb ada kerja lain. so, bagi mak baca dulu haha. but so far, best! and yeap, lain dari yang lain sikit novel ni berbanding novel lain. takdela cliche sangat hee.

    ReplyDelete
  2. Memang geram je baca novel ini.. Kikiki..

    ReplyDelete
  3. ada nampak dekat bookstore tapi malas nak ambik sebab ingat jalan cerita cinta cliche

    ReplyDelete
  4. Siqah dah beli novel ni tapi tak sempat nak baca lagi... Beli sebab tertarik dengan sinopsis. Sebab bila baca sinopsis, tahu yang novel ni bukan kisah cinta cliche kan. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. starting dia memang best dan tak cliche yg lain tu ok la.

      Delete