Review Novel | Jika Aku by Anna Lee


Novel : Jika Aku
Penulis : Anna Lee
Helaian : Mei 2017
Penerbit : Prolog Media
Terbitan : 341


Jika Aku kisah mengenai Teja, gadis mind reader tapi kelebihan ini bukan perkara yg boleh dibanggakan lagi-lagi bila boleh mendengar benda negatif dalam fikiran orang lain. rutin hidup Teja berubah bila bertemu dengan Maliq, lelaki yg diminatinya dari jauh tetapi kerana perasaan ingin tahu tentang rahsia Maliq, Teja terperangkap dalam situasi bahaya.

Jika Aku memang ada kelainan sendiri dan novel ni terbahagi kepada tiga bahagian, bahagian pertama memang best, rasa terbuai dengan kisah Teja dan Maliq yg sweet gitu. masuk bahagian kedua dah start confius, banyak plot twist yg terjadi sampai kacau bilau juga perasaan bila baca bahagian ni. apabila satu demi satu rahsia terbongkar di bahagian akhir bagi aku memang best sebab ada benda yg tak dijangka kiranya plot twist memang terbaik.

5 comments:

  1. 300+ pages.
    panjang tu :)
    nampak menarik.
    ada 6th sense.

    ReplyDelete
  2. Anna lee ramai yang puji karya dia. ika tak pernah baca satu pun karya dia. huuu ketinggalan zaman nya rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun baru tahu pasal penulis ni lepas baca buku dari Prolog Media, kiranya takde la ketinggalan sangat..hihi

      Delete