Come And Hug Me


Title : Come And Hug Me
Episodes : 32
Duration : 30 minutes
Cast : Jang Kiyong, Jin Kijoo, Heo Junho, Kim Kyungnam, Yoon Joonhoon, 
Nam Dareum, Ryu Hanbi, Jung Yoo-An.


Gil Nakwon berpindah dari Seoul dan berkenalan dengan Yoo Namoo sewaktu mereka berusia 16 tahun, persahabatan mereka sangat baik sehinggalah terjadi tragedi hitam pada keluarga Nakwon apabila ayah dan ibunya dibunuh dan pembunuhnya pula ialah Yoo Huijae iaitu ayah kepada Namoo.

kes ni menjadi tarikan netizen kerana Yoo Hui Jae seorang psikopath ya telah membunuh 12  orang dan juga kerana mangsa terakhir iaitu mak Nakwon seorang pelakon terkenal di Korea.

Hubungan antara Nakwon dan Namoo menjadi complicated selepas kes tersebut tapi Nakwon tak pernah salahkan atau benci Namoo atas apa yg telah berlaku kepada kedua ibu bapanya.


Selepas 9 tahun, Namoo dan Nakwon sedang megejar impian mereka. Namoo belajar di akademi polis telah menukar nama kepada Chae Dojin manakala Nakwon rookie actress yg dikenali sebagai Han Jae Yi. Masing-masing juga menukar nama untuk mengelak daripada menjadi perhatian orang sekeliling.

namun begitu, kes Yoo Huijae menjadi perhatian semula apabila Yoo Hui Jae yg berada dalam penjara telah menerbitkan sebuah buku dengan bantuan seorang wartawan. buku ini menjadi kontroversi apabila Yoo Hui Jae menceritakan secara terperinci cara dia membunuh kesemua mangsanya. Namoo dan Nakwon juga turut mendapat tempias apabila nama mereka disebut dalam buku ni.

orang yg paling teruk nak kena hadap kebencian orang ramai sudah tentu Namoo dengan status dia sebagai anak pembunuh orang mempersoal kenapa dia layak jadi anggota polis. i really hate netizen yg serang dia waktu hari konvo, seriusly wei bapa dia yg bunuh orang bukan dia so apa kes yg pi serang dia. kesian juga dengan Namoo nak kena hadap semua ni padahal motif dia nak jadi polis ialah nak protect orang yg dia sayang dan juga masyarakat daripada manusia psiko macam bapa dia.


walaupun dah meringkuk dalam penjara, Yoo Hui Jae masih lagi tak boleh biarkan orang yg merana dengan perbuatan hidup dengan aman. antara sebab dia setuju untuk terbitkan buku untuk anak dia. persoalannya, psikopath ada perasaan ke untuk sayang orang lain sebab bagi aku motif dia nak terbit buku ni untuk balas dendam pada Namoo, dia tak boleh terima hakikat anak dia yg report perbuatan dia kat polis.


buku tu takkan terbit kalau wartawan bernama Park Hae Young approach Yoo Hui Jae. wartawan ni jenis gila glamor juga so dia tak kisah pun apa pun kisah sebenar yg penting cerita tu boleh jual. selepas terbitkan buku ni juga nama dia makin naik dan tiga tahun selepas tu, Park Hee Young dah ada show sendiri so makin seronok la dia merapu dan putar belitkan fakta. seriusly watak Park Hee Young ni sangat annoying, aku rasa nak censor je bila muka dia muncul memang mimik muka sangat menyakitkan hati.

kesan dari tindakan bodoh dia yg terbitkan buku tu menyebabkan ada golongan yg memuja Yoo Hui Jae dan kes serangan pun meningkat bila ada yg cuba meniru gaya jenayah yg dilakukan Yoo Hui Jae.


selepas tiga tahun, Nakwon telah menjadi pelakon terkenal tetapi kejadian yg lepas banyak tinggalkan trauma pada dia dan ada juga khabar angin mengatakan Nakwon mempunyai panic disorder disebabkan tak pernah berlakon dalam filem seram. namun begitu Nakwon cuba sembunyikan semua itu dengan senyuman dan cuba abaikan komen negatif tersebut.

Nakwon bertemu semula dengan Namoo setelah Namoo menguruskan kes dia yg menerima ugutan bunuh. kes Nakwon menjadi persoalan juga bagi pihak polis bila serangan yg dilakukan sama seperti jenayah yg dilakukan Yoo Hui Jae padahal pacik tu masih dalam penjara.



walaupun sudah lama tak berjumpa, hubungan mereka bukan mudah macam sahabat lama yg bertemu kembali. wartawan Park Hee Young cuba nak korek dan buat spekulasi yg mereka ada hubungan rapat dengan status Namoo sebagai anak pembunuh dan Nakwon sebagai anak mangsa sudah tentu cerita macam ni akan menarik perhatian tapi nasib baiklah something happen kat wartawan bangang tu so tak sempatlah cerita pasal mereka ni tersebar luas.

apa yg berlaku antara mereka, Nakwon tak pernah salahkan Namoo atas apa yg terjadi sebaliknya dia berterima kasih pada Namoo sebab pernah menjadi penyelamatnya namun Namoo tetap rasa bersalah sebab kalau Nakwon tak pernah jumpa dia mesti semua ni takkan terjadi pada keluarga Nakwon.


drama ni agak complicated, ada few part yg best dan tak boleh nak teka macam twist orang yg melakukan serangan pada Nakwon. tapi ada part yg aku rasa dah boleh expert apa yg terjadi next bila pihak berkuasa macam tak berapa nak cerdik bawa Yoo Hui Jae keluar ke pejabat pendakwaraya. lorh apa kes bawa penjenayah berbahaya keluar, kenapa prosecutor malas sangat nak datang penjara so macam tak heran bila Yoo Hui Jae loloskan diri.

walaupun ada plot yg agak rapuh tapi barisan pelakon dalam drama ni memang best dan pandai berlakon even child actor punya acting pun sangat best. watak Namoo dan Nakwon asalnya ditawarkan kepada Suzy dan Nam Joohyuk tapi nasib la diorang tolak sebab aku suka sangat gandingan Jang Kiyong dan Jin Kijoo dalam drama ni.

11 comments:

  1. ika tgk trailer je citer ni. ika sekarang tgh tgk are you human too :) hee

    ika datang singgah sini https://ikashoid.blogspot.com/2018/07/book-haul-julai.html

    ReplyDelete
  2. Baru je habis tengok what's wrong with secretary kim. Boleh la layan cerita ni. Nampak macam complicated tapi menarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. konflik dia agak complicated tapi sebab acting semua best, memang best layan.

      Delete
  3. ade lagi few episode x download lagi. then boleh mula tengok.. kawan kata stressful tapi sweet juga at the same
    time. hehe next in the list untuk ditengok =D

    ReplyDelete
  4. Tak tahu pun yang sebenarnya Suzy dengan Nam Joo Hyuk ditawarkan untuk jadi leads. Like you, I'm glad they said no sebab suka sangat tengok leads yang ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn nasib diorang tolak. gandingan ni memang sweet sangat..hihi

      Delete
  5. Pergh.. menarik.. akan cuba tengok.. kikiki..

    ReplyDelete
  6. Yang ni ika baru nak layan. Haha ambik mood sikit hee. Harap la best dan kena citrasa

    ReplyDelete