Sinopsis Drama Tercipta Satu Ikatan (Astro)

Tercipta Satu Ikatan

Drama : Tercipta Satu Ikatan
Produksi : Suhan Movies & Trading
Pengarah : Pali Yahya
Penulis Skrip : Syed Mohamad Taufik Syed Abdul Jalil
Slot : Megadrama Astro Ria
Mula Tayangan : 29 Disember 2020
Episode : 20
Masa : Isnin-Khamis | 10.00 Malam
Pelakon : Hanna Delisha, Aeril Zafril, Izzue Islam,  Sophia Barakbah, Esma Daniel, Nadhir Nasar, Nadiyah Shahab

Sinopsis Drama Tercipta Satu Ikatan 

mengisahkan Leanna (Hana Delisha) yg dibesarkan dengan serba kemewahan dan penuh kasih sayang oleh Dato Jefrey (Esma Daniel), seorang ahli perniagaan. ke mana sahaja Leanna pergi mesti diawasi oleh bodyguard kerana Jefrey tak mahu perkara buruk berlaku kepada anak tunggalnya.

Leanna pula bahagia dengan kasih sayang ayahnya tapi di satu sudut, dia juga mahu hidup bebas seperti orang biasa yg bebas pergi ke mana tanpa perlu diawasi bapanya. Walaupun begitu, Leanna cuba berfikiran positif yg semua tindakan bapanya adalah untuk kebaikan dirinya sendiri.

Tercipta Satu Ikatan

Daniyal (Aeril Zafril) pula seorang usahawan muda yg menunjukkan minat yg tinggi untuk bekerjasama dengan syarikat Dato Jeffrey. 

Jefrey tertarik dengan usaha Daniyal dalam mengembangkan syarikatnya. sampai satu tahap, Jefrey menaruh kepercayaan pada Daniyal dan meminta Daniyal untuk menjadi suami kepada Leanna.


Tercipta Satu Ikatan

Daniyal sebenarnya mempunyai muslihat sendiri iaitu mahu membalas dendam kepada Jeffrey bersama kawan baiknya Risa (Sophia) dan Sirhan (Nadhir). target mereka ialah Jeffey bukannya Leanna. berkahwin dengan Leanna juga bukan dalam rancangan Daniyal.

apa sebenarnya yg terjadi dalam hidup Daniyal dan rakan-rakannya sehingga mereka merancang membalas dendam pada Jeffrey? apa tindakan Daniyal bila Jeffrey memintanya mengahwini Leanna? Saksikan semuanya dalam drama Tercipta Satu Ikatan di slot Megadrama Astro Ria.

3 comments:

  1. i dok tgk sikit2 dekat tv... tapi tak paham full but omg laki dia jahat betul

    ReplyDelete
  2. Belum tengok juga drama ni. Nak tengok Nadhir berlakon.

    ReplyDelete
  3. Apa agaknya dendam 3 sahabat tu ye..

    ReplyDelete