Telefilem | Bercinta Dengan Jin (2020)

Bercinta Dengan Jin

Telefilem : Bercinta Dengan Jin
Produksi : Motiofixu Sdn Bhd, SilentKaiju Studio
Pengarah : Irwan Abdul Rauf
Penulis Skrip : Baizura Kahar
Tayangan : 26 Disember 2020
Siaran : Astro Citra
Pelakon : Uyaina Arshad, Yusuf Bahrin, Raja Shahiran

Bercinta Dengan Jin

Bercinta Dengan Jin mengisahkan Maya (Uyaina Arshad) penulis skrip filem yg mendapat kerja untuk menemu bual Haji Zamani. Maya teruja menerima tawaran tersebut kerana kebetulan arwah nenek juga berasal dari sana.

Maya mempunyai kelebihan boleh melihat jin dan makhluk halus sejak kecil lagi sampaikan Maya tak dapat nak bezakan antara manusia dan makhluk lain. hal ini selalu membuatkan Maya takut.

Izwan (Raja Shahiran) selaku tunang selalu menasihatkan Maya supaya jangan menghiraukan sangat benda tersebut menyebabkan Maya merasakan Izwan memperlekehkan kelebihan tersebut.

Hari pertama menjejakkan kaki ke kampung tersebut, Maya berkenalan dengan Cikgu Haikal (Yusuf Bahrin). Hubungan mereka semakin rapat selepas Haikal menolong Maya dalam satu insiden. Maya perasan yg penduduk kampung macam tidak senang melihat keakrabannya dengan Haikal.

Bercinta Dengan Jin

semakin lama Maya mula jatuh cinta dengan Haikal kerana merasakan Haikal lebih memahami dirinya dan percaya dengan kelebihannya yg boleh melihat benda ghaib. Izwan pula merasakan Maya semakin pelik setiap kali dia menelefon. Izwan membuat keputusan untuk pergi ke kampung tersebut untuk menyelamatkan Maya.

Persoalannya siapa Haikal sebenarnya? nak tahu jawapan kena tengoklah sampai ke habis.

satu je aku tertanya, Maya ni memang tak perasaan ke Haikal asyik pakai baju yg sama sahaja setiap hari setiap masa. kenapa Maya tak pernah terfikir nak tanya pasal diri Haikal, kat mana dia tinggal. bercinta punya pasal sampai orang kampung nak tanya khabar pun kena marah. 

sepatutnya Maya fikir juga apa yg dia nak buat dengan kelebihan yg dia supaya masalah macam  ni tak berlaku lagi. takkan setiap masa nak harapkan Izwan jadi hero penyelamat. dahlaa benda tu pun mengikut balik..

Post a Comment

2 Comments

  1. Xtengok pun citer nih sebab takut hehe. Dah agk ckg haikal tu mesti jin

    ReplyDelete