Telefilem | Sihir Pemisah (2021)

Telefilem | Sihir Pemisah (2021)

Telemovie : Sihir Pemisah
Produksi : Nuansa Sdn Bhd
Pengarah : Osman Ali
Penulis Skrip : Naza Manas
Siaran : Astro Citra
Tayangan : 9 Januari 2021
Pelakon : Beto Kusyairi, Fasha Sandha,
Sri Idrina, Shahidan Izwan, Eddy Effrimz, Zack Zabhas

Telefilem | Sihir Pemisah (2021)

Telefilem Sihir Pemisah mengisahkan Aryani (Fasha Sadha) dan Mursyid (Beto Kusyairi) yg baru sahaja berkahwin dan bahagia melayari fasa bulan madu perkahwinan mereka. 

Aryani suka berkongsi kehidupan peribadinya di media sosial dan secara tak langsung mengundang rasa cemburu kepada yg melihat.

Aryani dan Musyid tak sedar ada orang yg telah menghantar sihir pemisah untuk meruntuhkan kebahagian rumah tangga yg baru dibina.

Telefilem | Sihir Pemisah (2021)

alasan utama tengok cerita Sihir Pemisah ni sebab ada Beto dan Fasha, memang tak dinafikan lakonan mereka berdua macam biasa sangat mantap. tapi dari segi kualiti dan jalan cerita tu seriusly mengecewakan. 

mood telefilem ni sepatutnya seram tapi bila tengok jin dan tok bomoh dia, aku boleh gelak-gelak je. jin tu berdiri dari jauh macam nampak ultraman taiga pula. tok bomoh aku tak boleh nak feel, cara dia baca mantera tu nampak kelakar.

jalan cerita tu, ok la penulis cuba kelirukan penonton dengan watak Raffi yg terlalu obsess kepada Aryani yg mungkin menjadi orang yg hantar sihir. tapi sis tak keliru pun sebab dari awal dah boleh teka siapa yg jahat..hahaha. sori, plot twist gagal!

Baca juga : Telefilem Ghairah (2020) lakonan Hisyam Hamid dan Sara Ali

Post a comment

11 Comments

  1. Tak berkesempatan lagi nak tengok cerita ni.

    ReplyDelete
  2. Sis tengok ni, memang tunggu..tapi agak tak puashati plak jalan cite dia.. dengan dia punya setan tu hahahahaha..

    ReplyDelete
  3. alamak, spoiled gila bila jin dah mcm ultraman ! damnnnnn

    ReplyDelete
  4. kenapa muka Beto macam tu dekat poster tu hehe

    ReplyDelete
  5. sayangnya kan... sebab selalu kalau osman ali buat filem best ini telefilem je kot itu yang sendu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ntahlah filem osman ali pun saya tak pernah tengok kecuali ombak rindu, itupun rasa macam sendu giler..hehe

      Delete
  6. Orang kalau dah dengki, sanggup buat apa saja. Orang kata cliche sebab boleh agak kot kan. Kena improve watak bomoh dan jin gitu.

    ReplyDelete
  7. x jadi la nk tgok sbb jln citer x best. huhuhu....

    ReplyDelete