Movie | Friend Zone (2019)


Title : Friend Zone
Release Date : 14 February 2019
Country : Thailand
Director : Chayanoob Boonprakob
Screenwriter : Pattaranad Bhiboonsawade
Duration : 2 hour
Cast : Pimchanok Leuwisetpaiboon, Naphat Siangsomboon, Jason Young

Friend Zone ini filem dari negara Thailand yg ditayangkan pada tahun 2019. dah lama juga aku tak layan movie Thai, last aku tengok movie Thai ni zaman Mario Maurer tengah hot. time tu aku tengah giler sikit dengan Mario Maurer. bila tengok movie ni aku rasa familiar juga dengan muka heroin ni so try la search yeah dia yg berlakon dengan Mario Maurer dalam movie One Little Thing Called Love, muka still maintain walaupun movie tu dah 10 tahun.


Friend Zone mengisah Palm dan Gink yg berkawan baik sejak zaman sekolah, Palm ada simpan perasaan pada Gink dan secara tak sengaja dia pergi confess pada Gink so time tu Gink tanyalah sayang yg macam mana pastu dia boleh cakap sayang sebagai kawan, nah terus kena friend zone dengan Gink sampai 10 tahun.

bila masuk dalam mod friend zone memang menyakitkan lagi-lagi bila tengok Gink ada pakwe. jeles tu memang jeles, itulah lain kali confess la betul-betul kang dah makan hati sorang-sorang. Palm cuba lupakan perasaan dia pada Gink dengan keluar date dengan perempuan lain tapi relationship dia tak pernah bertahan lama sebab kekasih Palm rimas dengan perangai Palm yg lebih utamakan Gink dalam semua hal.


chemistry ada Palm dan Gink pun memang best cuma ceritanya agak slow sebab the whole thing asyik cerita pasal Palm yg kena friend zonepastu Gink yg tak habis dengan masalah dia dengan teman lelakinya, Ted. plot dia tak berkembang banyak sangat.

yg menariknya pasal movie ni ialah mereka banyak shoot kat luar negara seperti di Hong Kong dan Malaysia tapi itu pun cuma tunjuk scene kat restoran dan nampak la KLCC. mungkin filem ini nak promo lebih pasal Thailand so diorang ada shoot kat Krabi dan tunjuk keindahan permandangan di Krabi.

overall, jalan ceritanya agak klise dan ada part yg bosan sebab diulang-ulang. yg banyak menyelamatkan keadaan adalah scene comedy (kalau tengok trailer itulah scene yg best pun). movie ni masih lagi menghiburkan untuk ditonton cumanya jangan letak expectation yg tinggi sangat.

6 comments:

  1. movie memang dalam list nak tengok.. tapi tulah, bila entah nak tengok hahaha

    ReplyDelete
  2. jemput join segmen...
    https://ciknurul23.blogspot.com/2019/09/segmen-bloglist-sii-nurul.html

    ReplyDelete
  3. ergh!! Part berulang-ulang tu memang tak berapa suka.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Aww.. Saya baru nak tonton movie ni lewat aplikasi Hooq, hehe..

    ReplyDelete