Drama | Kelmarin Cinta (2021)


Drama : Kelmarin Cinta
Produksi : Cinema Stage Production
Pengarah : Jamal Khan
Penulis Skrip : Azlina Pa'wan, Nana Khalil
Siaran : TV Okey
Mula Tayangan : 13 April 2021
Episod : 26
Masa : Isnin-Jumaat | 10.00 Malam
Pelakon : Shukri Yahaya, Reen Rahim, Intan Ladyana, Azri Sabri, Sharifah Husna, Aishah Azman, Amir Nafis, Liza Abdullah, Zaidi Omar, Jasmin Hamid, Zaefrul Nordin


Kelmarin Cinta mengisahkan dua sahabat karib iaitu Wan Nur (Reen Rahim) dan Mila (Intan Ladyana) yg berkawan sejak kecil. Mila berasal dari keluarga berada dan jenis yg lemah lembut manakala Wan Nur pula dari keluarga sederhana dan berperwatakan kasar dan tomboy.

masalah terjadi apabila Taufik (Azri Sabri), abang saudara kepada Mila yg baru pulang dari luar negara dah jatuh hati pada Wan Nur dan hal ini mengecewakan Mila yg dah lama menyimpan perasaan pada Taufik.

Wan Nur tak berminat pun untuk bercinta dan bila tahu perkara ini daripada Mila terus dia cuba mengelak bertemu Taufik. tapi sampai bila nak mengelak kalau Taufik lama lagi tinggal di rumah Mila.


belum selesai lagi masalah Wan Nur dan Taufik, Mila makin serabut bila ibu bapanya suruh terima pinangan dari Pak Long untuk anaknya Azhar (Shukri Yahaya).

Pak Long Mila dah lama menetap di luar negara sebelum membuat keputusan untuk balik ke Malaysia dan tinggal di Cameron Highland. Pak Long risau kalau Azhar mencari isteri orang bukan melayu sebab tu dia nak jodohkan Azhar dan Mila selain merapat hubungan mereka satu keluarga.

bila Pak Long menjemput Mila ke Cameron Highland, dia mula membuat rancangan dengan Wan Nur untuk menukar identiti mereka berdua. sebelum tu lagi Mila dah tukar gambar dia dengan Wan Nur jadi Pak Long menyangka Wan Nur adalah Mila.


misi mereka adalah membuat Azhar tak jatuh dengan Mila a.k.a Wan Nur dan rancangan perjodohan tersebut tak terjadi dengan perwatakan Wan Nur yg kasar nampak macam mudah untuk jayakan misi tersebut.

tapi lain pula yg berlaku bila Pak Long dah berkenan dengan Wan Nur apabila gadis tersebut pandai memasak dan rajin kiranya memenuhi ciri-ciri wanita melayu yg Pak Long mahukan sebagai menantunya.

adakah Azhar boleh terima Wan Nur dan setuju dengan rancangan bapanya sedangkan hatinya masih lagi tidak menerima kehilangan kekasih hatinya?

Tonton Online: Drama Kelmarin Cinta Full Episode (TV Okey)

Post a comment

3 Comments

  1. kalau baca sinopsis ni macam menarik jugak...

    ReplyDelete
  2. Halah.. halah.. pelakon dia best.. bilalah nak nengoknya nie..

    ReplyDelete
  3. i suka reen rahim, so kena tgk walau tak best hahaa

    ReplyDelete