Novel | Tak Sempurna Mencintaimu by Rehan Makhtar

(PNM e-Reader)

Novel : Tak Sempurna Mencintaimu
Penulis : Rehan Makhtar
Helaian : 442
Penerbit : Karya Seni
Terbitan : Jun 2018

pertemuan antara Siratul dan Mustaqim disebabkan satu insiden yg mana adik Siratul terlanggar Mustaqim dan Siratul cuba untuk menyelesaikan dengan cara baik tapi masalahnya Mustaqim berprasangka buruk dengan mereka. daripada benda yg boleh diselesaikan dengan cepat jadi tertangguh disebabkan perangai mengada Mustaqim. sebenarnya kelakar juga sebab asyik bergaduh padahal hati dah suka.

perwatakan Siratul yg tabah, sabar dan penuh kasih sayang yg menawan hati Mustaqim dan juga banyak mengajar untuk memaafkan orang lain dan terima dengan ujian yg dihadapinya. dalam novel ni konfliknya lebih pada Mustaqim dengan bapanya yg nampak lebih sebelahkan Melissa, ibu tirinya yg sebaya dengan Mustqim.

aku suka perjalanan cinta antara Siratul dan Mustaqim yg smooth dan saling support each other cuma satu part yg menganggu aku, perangai Siratul yg terlalu baik tak bertempat tu. apa yg Melissa buat sangat melampau dan kalau dari awal dia ambil tindakan yg sewajarnya dah tentu tak ada kejadian buruk yg menimpa dia dan Mustaqim.

overall, jalan ceritanya memang best dan banyak juga ayat manis bergula dari Siratul dan Mustaqim tapi bukan sekadar hiburan kosong sebab banyak pengajaran yg boleh diambil.

5 comments:

  1. dah pinjam hari tu, lepas tu lupa nak baca.. hahaha..
    nantilah try pinjam lagi sekali..

    ReplyDelete
  2. Rehan ni best jugak karya dia. Lama bebenor dah sis tak membaca.. Hehe

    ReplyDelete
  3. rs mcm bc novel rehan makhtar ni..
    sbb dh lama xbc novel ingt2 lupa je.. haha

    ReplyDelete