Review Novel | Dendam Bersulam Cinta by Sara Aisha


Novel : Dendam Bersulam Cinta
Penulis : Sara Aisha
Helaian : 639
Penerbit : Karya Seni
Terbitan : Ogos 2020



Nurul Jannah berkahwin dengan pilihan hatinya, Amsyar Mikael selepas tiga tahun bercinta sejak pertemuan pertama mereka di Chiang Mai. pada malam pernikahan, terbongkar niat sebenar Amsyar berkahwin dengannya hanya sekadar membalas dendam pada ayah Jannah.


MY REVIEW

Dendam Bersulam Cinta sebuah karya terbaru daripada Sara Aisha, buku kali ini bukan thriller novel. nak kata romantik pun tak romantik sangat lebih kepada dendam seperti mana tajuknya. bagi aku buku kali ini agak berat dari segi emosi, hero yg jahat dan heroin yg tabah.

first chapter dah terbongkar niat sebenar Amsyar untuk membalas dendam pada Jannah so bila masuk bab yg flashback macam mana Jannah bertemu dengan Amsyar yg sweet dan terus jatuh cinta, aku dah susah nak percaya dengan lelaki yg 'baik'. sebab semua itu hanyalah sebahagian daripada rancangan Amsyar.

selepas berkahwin, susah juga Jannah nak percaya yg Amsyar buat semua benda ni hanya sebab dendam dan sampai satu tahap, Jannah dah putus asa dan give up dengan semua benda sebab dah penat dengan dendam Amsyar yg tiada penghujung.

part yg menarik, bila Jannah tahu perkara sebenar, dari sini boleh nampak yg Jannah seorang yg kuat, sangat matang dan baik hati. dia cuba memahami kesakitan yg ditanggung Amsyar selama ini dan rasa bertanggungjawab lepas apa yg ayah dia buat pada keluarga Amsyar. padahal Jannah takde kena mengena dengan kisah lampau ayah dia.

part hero, malaslah nak komen..hehe

bila baca buku ni macam-macam feeling ada sampai ada bahagian rasa nak menangis dengan Jannah yg terpaksa mengadap perangai Amsyar. kesian pun ada lepas tahu hal sebenar yg berlaku pada Amsyar. sebenarnya bila baca buku yg bertemakan dendam ni, automatik aku teringat lakorn but still nice story daripada Sara Aisha.


**MY RATING: ⭐⭐⭐⭐ 4/5**

Review Novel Sara Aisha

1 comment:

  1. serious, i pun dah susah percaya laki yang baik ni, sama ada dia mental atau dia ada niat lain ja... zaman skrg ni kenaa hati2 ... kan... sighhhh
    then Kesian Jannah... its mental abuse :(

    ReplyDelete