Movie | ILY From 38000 ft (2016)


Title : I Love You From 38000 Feet
Country : Indonesia
Director : Asep Kusdinar
Release Date : 5 July 2016
Duration : 90 minutes 
Cast : Michelle Ziudith, Rizky Nazar, Derby Romero, Tanta Ginting,
Ricky Cuaca, Ayu Dyah Pasha

Iflix menawarkan akses percuma sempena musim PKP tapi tak tahu nak tengok cerita apa kat iflix, banyak movie dan drama lama. akhir sekali decide tengok movie Indonesia kat situ. 

Movie ILY From 38000 ft diinspirasi daripada mesej terakhir yg ditinggalkan mangsa nahas pesawat Air Asia pada tahun 2014. movie ini bukan kisah benar cuma produksi filem tertarik untuk menggunakan mesej tersebut sebagai tajuk filem.


Aletta melarikan diri ke Bali kerana tidak setuju dengan nenek dan orang tuanya yg mahu menjodohkan Aletta dengan calon pilihan mereka. di dalam pesawat, Aletta berdepan dengan penumpang annoying yg duduk di sebelahnya. Arga yg melihat Aletta tidak selesa bertindak menukar tempat dengan penumpang terbabit.

semasa tiba di Bali, Arga sekali lagi membantu Aletta dengan menghantar ke tempat penginapan. sepanjang perjalanan, Aletta tak dapat bersembang dengan Arga sebab personaliti Arga yg sangat pendiam. semasa mereka berpisah pun Aletta tak sempat nak tanya nama Arga.


Arga datang ke Bali untuk shoot kehidupan liar yg terdapat di taman negara tapi team dia pening mencari host sebab last minit host yg dibayar tarik diri. Aletta yg terdengar perbualan Arga di telefon menawarkan dirinya sebagai host untuk membalas budi Arga.

sepanjang explore kawasan hutan tu, Aletta semakin rapat dengan team Arga terutama sekali Budi dan Rimba yg ada hati pada Aletta. Jonah pula mula-mula tak suka Aletta tapi lepas Aletta selamatkan dia terus baik. cuma bukan senang Aletta nak mengorat si Arga ni.


Aletta dah jatuh hati pada Arga sejak pertama kali mereka bertemu. tujuan utama dia join team ini pun untuk dekat dengan Arga. masalahnya Arga ni dingin sangat, so macam-macam cara Aletta buat untuk tarik perhatian Arga.

first half movie ni enjoy tengok permandangan indah yg terbentang serius tempat mereka shoot ni cantik giler dan terhibur juga dengan perangai Aletta yg comel. lepas scene di hutan ni, jalan cerita dah masuk mode sedih sebab Arga dan Aletta berjanji nak jumpa di Jakarta tapi Arga tak muncul.


jalan cerita ILY From 38000 ft simple sangat, tak ada plot twist sebab dah boleh teka ending dan banyak scene yg klise sangat dalam movie. ost dalam movie ni sedap didengar terutama lagu Rossa.

5 comments:

  1. menarik sebab iflix kasi free access.. ingatkan citer dia macam ada tragedi2 ke tapi rasa macam sama la love story kan..

    jemput join segmen bloglist SYM
    https://sitiyangmenaip.blogspot.com/2020/05/segmen-bloglist-siti-yang-menaip-12020.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. dapat free access, layan je la movie kat iflix kejap..hehe

      Delete
  2. Filem yang comel dan menarik..

    ReplyDelete